תפריט נגיש
 

בניית ממשק טפסים אפקטיבי, להגדלת הלידים באתר

טופס יצירת קשר באתר, נועד להפוך את הגולשים הארעיים, לחלק ממעגל הלקוחות שלנו. טופס נכון, כזה המניע את הגולש לפעולה, הוא שיקבע את מספר הלידים שנצבור.


טופס יצירת קשר באתר, נועד להפוך את הגולשים הארעיים, לחלק ממעגל הלקוחות שלנו. טופס נכון, כזה המניע את הגולש לפעולה, הוא שיקבע את מספר הלידים שנצבור. הטופס יכול להיות טופס יצירת קשר פשוט, טופס לבקשת ייעוץ מקצועי, טופס בקשה לרכישת מוצר, טופס הרשמה לניוזלטר ועוד. בכל סוגי הטפסים, האסטרטגיה השיווקית הינה, לגרום לגולש לרצות להשאיר את פרטיו האישיים באתר, לגרום לו לצפות לפניה חוזרת מאיתנו.

אפיון ועיצוב ממשק הטפסים, הוא נדבך נוסף המרכיב את חווית המשתמש באתר. בשלב האפיון, נבחן מהי האפשרות האולטימטיבית לאופן בניית והצגת הטפסים. ההחלטות ישענו על עקרונות השימושיות והנגישות, שיניעו את הגולש לממש את המטרה השיווקית של בעל האתר.

במאמר זה, אתן דגש על שלב האפיון ופחות על העיצוב. אציג מספר גורמים ההופכים את הטופס לכלי למימוש אסטרטגיות שיווקיות.

מיקום

תארו לעצמכם סיטואציה בה אתם יושבים באוטובוס, כשלפתע היושב לצידכם שולף פנקס ומבקש לשמכם הפרטי ולכתובת המייל שלכם. קרוב לוודאי שתסרבו נחרצות. אלו מביניכם שירחיקו לכת, אף ירגישו מותקפים.

כך הוא הדבר כאשר אתם מבקשים מגולש שטרם מכיר אתכם, להשאיר את פרטיו באתר. לשם ההמחשה, טופס יצירת קשר המופיע כ- pup up מיד בכניסה לאתר, עשוי להחוות כבקשה "אגרסיבית".

בכדי להוביל את הגולש, מרצונו אל טופס יצירת הקשר, תצטרכו בראש ובראשונה לקנות את אמונו. להבהיר לו מי אתם, מהו השרות אותו אתם מציעים. תצטרכו להיחשף, להציג תדמית אמינה. לאחר מכן, יהיה טבעי יותר, לבקש השארת פריטים באתר.

מיקום הטופס יקבע בהתאם לסידור התוכן בדף. בחלק העליון, ימוקם המידע החיוני שנועד לגרות את הגולש לגלות עניין במוצר/בשרות שהינכם מציעים. בשלב זה, כאשר הגולש מתחיל להפגין סקרנות כלפיכם (עצם העובדה שהוא עודנו נמצא בדף), נצלו זאת בכדי לבקש ממנו ליצור עימכם קשר באמצעות הטופס בכדי להתעניין אודות השירות/לבקש ייעוץ מקצועי/להירשם לאירוע וכו'.

הצגת טופס קבוע בכל דפי האתר ימנע מהלקוח לחשוב פעמיים, לפני שהוא שולח אליכם אינפורמציה אודותיו.

קופירייטינג

אין זה מספיק להציב את הטופס במיקום אסטרטגי, כל עוד הבקשה למילוי הטופס אינה מניעה, מגרה ואולי אף מטרידה.

השתמשו בכלי הקופי, על מנת להביא את הגולש לידי הפעולה הרצויה. למילים כח סגולי בהעברת מסר וביצירת השפעה ממוקדת מטרה. הסבירו בשפה פשוטה וישירה, מדוע שווה להותיר פרטים באתר. פנו אל האמוציות, הרגשות. הבטיחו כי מילוי הטופס, יקנה ערך מוסף לגולש.

המירו את הכותרת ״טופס צור קשר״, בקריאה לפעולה ע״י הבטחת תמורה למילוי הטופס. את המונחים הגנריים כגון ״שלח״, ״הירשם״ החליפו לטובת מילה/משפט המבטא את הרצון של הגולש לקשר עימכם.

ראו דוגמאות:

 

מספר השדות

בשיווק, שם המשחק הוא ״זמן״. לתפוס את הלקוחות, בזמן ובמקום הנכון ולשמר את יצר הצרכן שבו. כל אלו עלולים להתנדף, ככל שנקשה על הלקוח את התקשורת עימנו. הוא עשוי לנטוש את העמדה מהר מאוד. להתחיל לחשוש, להתלבט - כלפי הצעד של יצירת הקשר.

ריבוי שדות בטופס מלאים את הגולש. דרשו אך ורק אינפורמציה חיונית. עדיף כי תגענה אליכם גם פניות שאינן רלוונטיות, מאשר פניות ממוקדות ורלוונטיות שעלו במחיר של הפסד כמה וכמה לקוחות ,שלא היתה בהם די הסבלנות למלאות את כל השדות שבטופס.

לגבי captcha, הסטטיסטיקות מראות כי טפסים ללא captcha צוברים יותר לידים.

לסיום, מאחר ולא נתתי התייחסות לפן העיצובי של הטפסים, אני מצרפת טעימה קטנה לכלים שעשויים להקפיץ את הטפסים שלכם, מבחינה עיצובית. בהצלחה :)

השאר תגובה

בין אם תרצו להקים אתר חדש, לשדרג אתר קיים, או לבחון איך לקבל פניות מהאיטרנט, נשמח לעזור
 

ואהבת לרעך כמוך אהבת?
הוסף לאתרך