תפריט נגיש
 

הקמת אתר בגרוש

בחיפוש מהיר בגוגל של "עיצוב אתר" או "בניית אתר" מתקבלות כל מיני תוצאות מוזרות של "בנה אתר בעיצוב אישי ב 199 ₪" או "אתר + אחסון + קידום רק ב 599". כמי שנמצא בתחום יומיום בשנים האחרונות, מתעדכן ועוקב אחרי השינויים והתמורות שקורות – אני יכול להגיד כמעט בבטחה שעסקה כזאת דינה כישלון. הנה למה


"הקמת אתר בגרוש!" – הנה למה אתם לא רוצים את זה

בחיפוש מהיר בגוגל של "עיצוב אתר" או "בניית אתר" מתקבלות כל מיני תוצאות מוזרות של "בנה אתר בעיצוב אישי ב 199 ₪" או "אתר + אחסון + קידום רק ב 599". כמי שנמצא בתחום יומיום בשנים האחרונות, מתעדכן ועוקב אחרי השינויים והתמורות שקורות – אני יכול להגיד כמעט בבטחה שעסקה כזאת דינה כישלון. הנה למה:

1.      צורת תמחור – בכל יום פונים אלינו חברות ולקוחות חדשים עם שאלות ובקשות ייחודיות, אני יכול לומר שכמעט ולא ראיתי שני לקוחות שצריכים את אותו השירות או את אותו האתר, כל לקוח בא עם מחשבות ורעיונות משלו, עם רקע אחר ועם מטרות אחרות, להציע אתר בסכום אחיד לכל סוגי הלקוחות זה כמו לתת אקמול לכל סוגי המחלות – זה לא מתאים, זה לא מספיק, זה לא נכון, זה מבזבז זמן ואנרגיה והכי חשוב – זה לא יספק את התוצאה הרצויה.
כשמגיע אלינו לקוח חדש אנחנו מתחילים בתחקור ושואלים את השאלות, אנחנו רוצים להכיר ולהבין קודם מי הוא, אח"כ מה הוא עושה, אח"כ מה הוא מחפש ולמה ורק אחרי שאנחנו מרגישים שאנחנו מכירים אותו מספיק טוב אנחנו יכולים לתת את ההצעה המדויקת ביותר, שתשרת אותו באופן הטוב ביותר. אנשים רוצים להקים אתר מסיבות שונות וכולן צריכות יחס, מחשבה, תהליך ותוצר מתאים. הרי לא תראו מוסך שמפרסם "האוטו לא עובד? – בוא נחליף לך שמן בזול"

2.       יחס אישי – כשאנחנו מתמחרים פרויקט, החלק העיקרי שנדרש לתמחר הוא הזמן. אנחנו מוכרים זמן. זו הסיבה שחשוב לנו להבין מה נדרש לפני שאומרים כמה יעלה. אחרי שאנחנו מבינים מה נדרש בפרויקט אנחנו ממירים את זה בזמן והמחיר הוא הנגזרת. כשאדם קונה אתר ב 599 ₪ או ב 999 ₪, הוא לא יכול לצפות שהחברה שתקים לו את האתר תשקיע בו 30 שעות (ואין כמעט הקמת אתר בפחות מכך). מה שיותר מפחיד הוא שהחברה שתקים לו את האתר תבין שהיא לקחה פרויקט בהפסד ותנסה כמה שיותר להתנער, למהר ולקצר.
בתחום שלנו אין קיצורי דרך ואין מוצר פלא. אם רוצים שהאתר יעשה את העבודה שלו צריך להשקיע בו מחשבה וזה מתחיל בלהשקיע בלקוח ובעסק שלו מחשבה ותשומת לב. כשאנחנו בונים אתר אנחנו משקיעים לפעמים עשרות שעות בחשיבה שיווקית, באפיון איכותי ומדויק, בהנעת הגולש לפעולה, באופן חלוקת התכנים, בחוויית המשתמש וזה עוד לפני שהגענו לתכל'ס.

3.      יחסנו לאן – כל חברה או עסק שבונים אתר צריכים להבין דבר חשוב – קניית אתר זה לא מוצר מדף בצורת "שלם וקח" או "שלם ושכח", קניית אתר היא התחלה של דרך משותפת רבת שנים, יש לנו לקוחות שעובדים איתנו מעל 7 שנים ובמהלך השנים שדרגנו את האתר שלהם שלוש פעמים וחלק גדול מהלקוחות שלנו עובדים איתנו מעל 3 שנים. כשמקימים אתר חשוב מאוד לבחור חברה שיהיה נעים לעבוד איתה, אנשים שמבינים לא רק בקודים (וידברו אתכם בג'יבריש: HTML, CSS, SEO, UI/UX, PHP, PPC, ASP ועוד) אלא גם, ובעיקר, אנשים שמבינים באנשים, שמבינים בעסקים, שיודעים לחשוב לרוחב, לפתור בעיות, למצוא פתרונות, לתת מקצועיות, אנשים גמישים, נעימים וכיפיים שיעשו את התוצאות בהסתכלות רחבה יותר ואת הדרך מהנה יותר.
בכל שבוע פונים אלינו מספר חברות ועסקים שבנו אתר עם חברה כלשהיא או עם מתכנת עצמאי או עם בן דוד "גאון מחשבים" והיום הם נמצאים במצב לא נעים – מי שבנה להם את האתר לא עוסק בזה יותר או מתנער מהם, האתר עומד כאבן שאין לה הופכין, הם לא יכולים לעדכן תכנים באתר ועומדים חסרי עצות כשמבינים שהכסף, הזמן והאנרגיה שהשקיעו באתר פחות או יותר ירדו לטמיון. כדי לנטרל את הסיכון להגיע למצב כזה, כדאי לבדוק אם חברת הבנייה היא ותיקה, מתחזקת מספר רב של אתרים ומפעילה מוקד תמיכה, אלו פרמטרים שיכולים לרמז על חברה מבוססת ויציבה.

4.      היגיון פשוט – עורכי דין צמרת גובים שכר טרחה בסכומים דמיוניים, רופאים מומחים לא מתביישים לבקש תשלומים הזויים עבור שירותיהם, כך בכל שדות השוק החופשי. אדם (או חברה) שמביא ערך אמיתי, עם ניסיון, עם מומחיות – בד"כ לא זול. אני ממש לא אומר שאין חברות איכותיות בזול או שכל מי שיקר הוא בהכרח איכותי, אבל ההיגיון הפשוט מחייב שאדם שמציע שירות בניית אתר בסכומים נמוכים כאלה – כנראה לא יספק מוצר ברמה גבוהה, כמו שחיה, אמא של חבר שלי, אומרת: "הזול הוא זול". איזה משפט פשוט ונכון.


לרוב הלקוחות שלנו, אתר האינטרנט הוא הנוכחות האינטרנטית היחידה שלהם. זה נציג שקיים 24/7 ומראה את הפנים של החברה, זרוע שיווקית שיוצאת מתוך החברה החוצה וצריכה לייצג את החברה בצורה האמינה והאמיתית ביותר. האם זה חשוב להשקיע בו?

מטרתי כאן אינה לשכנע אתכם לעבוד דווקא איתנו. בכלל לא (אם כי נוכל לבדוק את האופציה הזו). מטרתי לתת פרספקטיבה רחבה יותר למי שמחפש לבנות אתר אינטרנט, מבט על שמסתכל מעבר למחיר, אל עבר פרמטרים אחרים חשובים לא פחות.

למחיר הסופי יש לתת משקל, אבל אסור להתעלם משאר הנתונים המרמזים על התוצאה שתוכלו לקבל מאותה חברת בניית אתרים שאתם בוחנים.

 

הנה ריכוז קצר של הפרמטרים אותם יש לבחון, לפי דעתי, בטרם ניגשים לעבוד עם חברת בנייה:

  • אמינות וותק: הקמת ותחזוקת אתר הוא קשר של שנים, לא חתונה קתולית אבל בטח לא סטוץ.
  • מקצועיות ותוצאות: תבקשו לראות דוגמאות, לדבר עם מנהל פרויקטים, להבין מה תהליך העבודה.
  • פתרון מקיף: מומלץ לעבוד עם חברה שיודעת לתת פתרון מקיף ומלא – אפיון, עיצוב, הקמה, תכנות וקידוד, מערכות ניהול, אחסון, תמיכה ועוד.
  • זמינות: מה קורה כשאתם מתקשרים לאיש הקשר שלכם? הוא עונה מיד? נמצא במשרד? חוזר אליכם אם לא ענה?
  • תמיכה ושירות: לאחר הקמת האתר אתם תרצו לקבל תמיכה טכנית ושירות בנושאים שונים הנוגעים לאתר. האם החברה מספקת את זה?
  • ניסיון העבר: כדאי לדבר עם לקוחות קיימים ולהתרשם.
  • בני אדם: בסופו של דבר עובדים עם אנשים. מה טיבם ומה טבעם?
  • תקשיבו ללב: תעצמו את העיניים, תנו לאינטואיציה להשתלט לרגע ותנסו לקבל תחושת בטן.
  • ובסוף: מחיר.

 

השאר תגובה

בין אם תרצו להקים אתר חדש, לשדרג אתר קיים, או לבחון איך לקבל פניות מהאיטרנט, נשמח לעזור
 

ואהבת לרעך כמוך אהבת?
הוסף לאתרך